kpss 2016

kpss2016.gen.tr 2016 şubat ataması bilimsel kontenjan analizi

Eğitimci Araştırmacı Yazar İstatistik Uzmanı Eser KIRIMLI analizleriyle kpss2016.gen.tr’de

kpss2016.gen.tr 2016 şubat ataması bilimsel kontenjan analizi
31 Ekim 2015 - 10:48 'de eklendi ve 28161 kez görüntülendi.

* 2016 şubat ataması hakkında resmi açıklama var mı?
* Başbakan ve milli eğitim bakanı 30.000 kadro garanti dedi mi?
* 30.000 den fazla atama olabilir mi?
* Yusuf tekin ve hamza aydoğdu 2016 şubat ataması için ne dedi?
* Hangi yıllarda hangi bölümler teşvik payı (pozitif ayrımcılık) aldı?
* 2016 şubat atamasında kaç bin atama olacak?
* 2016 şubat atamasında teşvik payı alacak bölümler?
* Kadro belirlerken teşvik payı nasıl belirleniyor?

30.000 atamada tahmini kontenjan dağılımı

30.000 atamada tahmini kontenjan dağılımı

Yukarıdaki soruların cevapları ve daha fazlası aşağıdaki araştırma analiz yazımızda yer almaktadır. Analizleri için Eğitimci Araştırmacı Yazar İstatistik Uzmanı Eser KIRIMLI’ya teşekkür ediyoruz…

Atama sayılarını incelediğimizde;

2014 yılında teşvik payı alan bölümler: beden eğitimi, bilişim, müzik, rehberlik, türk dili ve edebiyatı, sınıf öğretmenliği (ekstra teşvik)

2014 yılındaki toplam öğretmen atama sayısı

2014 yılındaki toplam öğretmen atama sayısı

2015 yılı teşvik payı alan bölümler: biyoloji, din kültürü, fen bilimleri, görsel sanatlar, ilköğretim matematik, okul öncesi, sosyal bilgiler, türkçe

2015 eylül ayı öğretmen atama sayıları

2015 eylül ayı öğretmen atama sayıları

2016 şubat atamasında teşvik payı alması beklenen bölümler: fizik, kimya, Matematik (lise), özel eğitim gibi son 2 yılda teşvik alamamış bölümler ve din kültürü, ingilizce gibi doğal teşvik payı olan bölümler.

Teşvik payı kadrolarının nasıl hesaplandığını inceleyelim:

2014 yılı teşviklerine göre olması gereken atama sayısı

2014 yılı teşviklerine göre olması gereken atama sayısı

Din kültürü kendi içinde doğal teşvike sahip olduğundan, kadro sayısı artış katsayısı ile çarpılarak tablodaki gibi hesaplanılmıştır.

Tablodaki 19 bölüm 2015 eylül atamasında 32.233 kadroya sahiptir, dolayısıyla 2016 şubat atamasında 26.136 kadroya denk gelir (30.000 atama için)

30.000 atamada tahmini kontenjan dağılımı

30.000 atamada tahmini kontenjan dağılımı

Tablodaki kadroları topladığımızda 24.234 kadro yapar. Demek ki teşvik payı olarak dağıtılacak kadro 1.902 dir. Bunu da teşvik payı alacak bölümlerin mevcut kadroları oranında dağıtırsak;

 

Fizik: 123

Kimya: 138

İngilizce: 909

Matematik(lise): 339

Özel eğitim: 393

 

Aynı mantıkla 40.000 kadro için hesaplanmış sayıları tablodan bakabilirsiniz.

40.000 atamada tahmini kontenjan dağılımı

40.000 atamada tahmini kontenjan dağılımı

 

Şimdi de branş branş kadro analizlerini yapalım:

 

Beden eğitimi:  2014 eylül atamasında 1613 kadro, 2015 şubat atamasında  574

Kadro aldı. Türkiye’nin olimpiyatlara katılma başvurularında bulunması ile 2014 atamasında  geçen yıllara göre pozitif ayrımın yapıldığı bölümlerden birisi olmasını sağladı. Ancak 2015 şubat ataması oranı bu bölüme verilen kadronun düşeceğinin habercisiydi.

Nitekim 2014 verilerine göre  1471 kadro payı olan bölüm 2015 eylül atamasında  1305 kadro aldı. Kadro payı 0.112 oranında azaldı. Muhtemel 2016 şubat atamasında bu oranı hesaplarsak; 30.000 kadro için 870 , 40.000 kadro için 1160 kişiye denk geliyor.

 

Bilişim teknolojileri: 2014 eylül atamasında 1100 kadro,  2015 şubat atamasında 425 kadro aldı. Fatih projesi kapsamında  2014 atamasında pozitif ayrımcılık yapılan bölümler arasında yer alsada, devlet teknolojik öğretmen eksikliğini mevcut öğretmenlere kurs vererek kapatma yolunu seçti.

2014 verilerine göre 1026 kadro payı olan bölüm 2015 eylül atamasında  867 kadro aldı. Kadro payı 0.155 oranında azaldı. Muhtemel 2016 şubat atamasında bu orana göre hesaplarsak; 30.000 kadro için 594, 40.000 kadro için 792 kişiye denk geliyor.

 

Biyoloji: 2014 eylül atamasında  978 kadro, 2015 şubat atamasında 400 kadro aldı. Geçen yıllara nazaran 2014 yılında iyi alım olmuştu. 2015 yılında da pozitif ayrımcılık yapılan bölümler arasında yer alınca; belki de kendi rekorunu kırdı ve 2015 eylül atamasında 1098 kadro aldı.

Bu altın sıçramanın  muhtemel 2016 şubat atamasına yansımayacağını düşünüyoruz. 2014 verilerine göre 927 kadro payı olan bölüm 2015 eylül atamasında 1098 kadro aldı. Muhtemel 2016 şubat atamasında ; 30.000 kadro için 753 kadro, 40.000 kadro için 1004 kadro verileceğini düşünüyoruz.

 

Din kültürü: 2014 eylül atamasında 3405  kadro, 2015 şubat atamasında 1040  kadro aldı. Son yılların teşviki ve pozitif ayrımcılığı en çok olan bölümlerinden.

2014 verilerine göre 2990 kadro payı olan bölüm , 2015 eylül ayında tamı tamına 3819 kadro aldı. 0.277 kadro oranıyla bölümler arasında artışta rekor kırdı.

Muhtemel 2016 şubat oranında kadro payının  artacağını düşünüyoruz, artış oranına göre hesapladığımızda ; 30.000 kadro için 3954 , 40.000 kadro için 5272 kadroya denk geliyor.

 

Fen bilimleri:  2014 eylül atamasında 1375 kadro; 2015 şubat atamasında 750 kadro aldı. 2015 yılı teşvik payı alan bölümlerinden.

2014 verilerine göre 1430 kadro payı varken; 2015 eylül atamasında  1535 kadro aldı. Kadro oranı 0.074 artış gösterdi. Bu artışın 2016 şubat atamasına yansıyacağını düşünmüyoruz. Mevcut kadro payına göre hesapladığımızda ; 30.000 kadro için  1161, 40.000 kadro için 1548 kadroya denk geliyor.

 

Fizik: 2014 eylül atamasında 466 kadro, 2015 şubat atamasında  260 kadro aldı. Son 2 yılda teşvik payı almayan bölümlerden birisi. Muhtemel 2016 şubat atamasında teşvik payı alacak bölümlerden birisi olmasını bekliyoruz.

2014 verilerine göre  488 kadro payı olan bölüm 2015 eylül atamasında  512 kadro aldı. Ve kadro olarak beklenen sayı geldi. Muhtemel 2016 şubat atamasında bu oranı hesaplarsak; 30.000 kadro için 519 ( teşvik payı dahil) , 40.000 kadro için 692(teşvik payı dahil) kadroya denk geliyor.

 

Görsel sanatlar: 2014 eylül atamasında 597 kadro, 2015 şubat atamasında  120 kadro aldı. 2014 atamasında  geçen yıllara göre pozitif ayrımın yapıldığı bölümlerden birisiydi.

2014 verilerine göre  482 kadro payı olan bölüm 2015 eylül atamasında  568 kadro aldı. Kadro oranı 0.178 artış gösterdi. Bu artışın 2016 şubat atamasına yansıyacağını düşünmüyoruz. Mevcut kadro payına göre hesapladığımızda ; 30.000 kadro için  390, 40.000 kadro için 520 kadroya denk geliyor.

 

İlköğretim mat:  2014 eylül atamasında 2426 kadro; 2015 şubat atamasında 1050 kadro aldı. 2015 yılı teşvik payı alan bölümlerinden.

2014 verilerine göre 2338 kadro payı varken; 2015 eylül atamasında  2574 kadro aldı. Kadro oranı 0.101 artış gösterdi. Bu artışın 2016 şubat atamasına yansıyacağını düşünmüyoruz. Mevcut kadro payına göre hesapladığımızda ; 30.000 kadro için  1896, 40.000 kadro için 2528 kadroya denk geliyor

İngilizce:  2014 eylül atamasında 3931 kadro; 2015 şubat atamasında 1430 kadro aldı.

2014 verilerine göre 3606 kadro payı varken; 2015 eylül atamasında  3964 kadro aldı.kadro sayısı olarak beklenen oldu. Değişen eğitim sisteminin doğal ihtiyacı olarak kadro sayısı arttı.bu yıl da teşvik payı alan bölümlerden biri olacağını tahmin ediyoruz. Mevcut kadro payına göre hesapladığımızda ; 30.000 kadro için  3834(teşvik payı dahil), 40.000 kadro için 5112(teşvik payı dahil) kadroya denk geliyor.

 

Kimya: 2014 eylül atamasında 530 kadro, 2015 şubat atamasında  290 kadro aldı. Son 2 yılda teşvik payı almayan bölümlerden birisi. Muhtemel 2016 şubat atamasında teşvik payı alacak bölümlerden birisi olmasını bekliyoruz.

2014 verilerine göre  552 kadro payı olan bölüm 2015 eylül atamasında  587 kadro aldı. Ve kadro olarak beklenen sayı geldi. Muhtemel 2016 şubat atamasında bu oranı hesaplarsak; 30.000 kadro için 585(teşvik payı dahil) , 40.000 kadro için  780(teşvik payı dahil) kadroya denk geliyor.

 

Matematik (lise): 2014 eylül atamasında 1290 kadro, 2015 şubat atamasında  700 kadro aldı. Son 2 yılda teşvik payı almayan bölümlerden birisi. Muhtemel 2016 şubat atamasında teşvik payı alacak bölümlerden birisi olmasını bekliyoruz.

2014 verilerine göre  1339  kadro payı olan bölüm 2015 eylül atamasında  1334 kadro aldı. Ve kadro olarak beklenen sayı geldi. Muhtemel 2016 şubat atamasında bu oranı hesaplarsak; 30.000 kadro için 1425(teşvik payı dahil) , 40.000 kadro için 1900(teşvik payı dahil) kadroya denk geliyor.

Beklenen kadro sözü için açıklama: 28.388 atama bekleyen öğretmen adayı sayısıyla; toplam branşlarda 2. Sırada. Liseler merkeze yakın olduğundan öğretmen ihtiyacının çoğu ücretli öğretmen ihtiyacıyla karşılanan ve norm sayısı düşük gösterilen nadir bölümlerden birisi. Atama sayısı  ilköğretim matematik atama sayısıyla karıştırıldığından, toplum tarafından alımın çok olduğu zannedilen bir bölüm.  Liselerde haftasonu kurs taleplerinde en çok rağbetin olduğu bölüm o yüzden şubat atamasında alımlarının artacağını düşünüyoruz.

 

Müzik : 2014 eylül atamasında 914 kadro, 2015 şubat atamasında  435

Kadro aldı. 2014 atamasında  geçen yıllara göre pozitif ayrımın yapıldığı bölümlerden birisi.

Nitekim 2014 verilerine göre  907 kadro payı olan bölüm 2015 eylül atamasında  700 kadro aldı. Kadro payı 0.228 oranında azaldı. Muhtemel 2016 şubat atamasında bu oranı hesaplarsak; 30.000 kadro için  438 , 40.000 kadro için 584 kişiye denk geliyor.

 

Okul öncesi öğretmenliği:  2014 eylül atamasında 1939 kadro; 2015 şubat atamasında 900 kadro aldı. 2015 yılı teşvik payı alan bölümlerinden.

2014 verilerine göre 1910 kadro payı varken; 2015 eylül atamasında  2090 kadro aldı. Kadro oranı 0.094 artış gösterdi. Bu artışın 2016 şubat atamasına yansıyacağını düşünmüyoruz. Mevcut kadro payına göre hesapladığımızda ; 30.000 kadro için  1548, 40.000 kadro için 2064 kadroya denk geliyor.

 

Özel eğitim:  2014 eylül atamasında 1945 kadro, 2015 şubat atamasında  360 kadro aldı. Son 2 yılda teşvik payı alan bölümlerden birisi. Muhtemel 2016 şubat atamasında teşvik payı alacak bölümlerden birisi olmasını bekliyoruz.2014 verilerine göre  1551 kadro payı olan bölüm 2015 eylül atamasında  1593 kadro aldı. Ve kadro olarak beklenen sayı geldi.

Muhtemel 2016 şubat atamasında bu oranı hesaplarsak; 30.000 kadro için 1650 , 40.000 kadro için  2200 kadroya denk geliyor.

 

Rehberlik: 2014 eylül atamasında  2902 kadro, 2015 şubat atamasında  750 kadro aldı. 2014 yılı teşvik payını fazlasıyla alan bölümlerden birisi.  Bu bölüme duyulan  ihtiyaç fazla olmasına rağmen puan bazında en düşük puanla atama yapılan  bölümlerden birisi olduğundan, devlet rehber öğretmen ihtiyacını mevcut öğretmenlerin alan değişikliği yapmasıyla ve sertifika programı yoluyla çözmeyi tercih etti.

Nitekim 2014 verilerine göre  2457 kadro payına sahip olan bölüm 2015 eylül atamasında 1440 kadro aldı.  Kadro payı 0.413 oranında azaldı. Muhtemel 2016 şubat atamasında bu oranı hesaplarsak; 30.000 kadro için  684 , 40.000 kadro için 912 kişiye denk geliyor.

 

Sınıf öğretmenliği:  2014 eylül atamasında  6152  kadro, 2015 şubat atamasında  1322 kadro aldı. 2014 yılı teşvik payını fazlasıyla alan bölümlerden birisi. Bu sene en az kadronun verileceği bölümler arasında gösteriliyordu. Ülkemizin doğusunda artan terör sorunuyla boşalan kadrolar ve norm fazlası olan kadrosu diğer branşlara kurs ve sertifikalarla dağıtılınca norm açığı yine beklenenden yüksek çıktı.

2014 verilerine göre 5028 kadro payı olan bölüm 2015 eylül atamasında  4189 kadro aldı. Kadro payı 0.167 azaldı. Muhtemel 2016 şubat atamasında bu oranı hesaplarsak; 30.000 kadro için  2829 , 40.000 kadro için 3772 kişiye denk geliyor.

 

Sosyal bilgiler: 2014 eylül atamasında 734 kadro; 2015 şubat atamasında 534 kadro aldı. 2015 yılı teşvik payı alan bölümlerinden.

2014 verilerine göre 853 kadro payı varken; 2015 eylül atamasında  997 kadro aldı. Kadro oranı 0.169 artış gösterdi. Bu artışın 2016 şubat atamasına yansıyacağını düşünmüyoruz. Mevcut kadro payına göre hesapladığımızda ; 30.000 kadro için  693, 40.000 kadro için 924 kadroya denk geliyor.

 

Türk dili ve edebiyatı: 2014 eylül atamasında 1125 kadro, 2015 şubat atamasında  700

Kadro aldı. 2014 atamasında  geçen yıllara göre pozitif ayrımın yapıldığı bölümlerden birisi.

Nitekim 2014 verilerine göre  1228 kadro payı olan bölüm 2015 eylül atamasında  1087 kadro aldı. Kadro payı 0.115 oranında azaldı. Muhtemel 2016 şubat atamasında bu oranı hesaplarsak; 30.000 kadro için  780 , 40.000 kadro için 1040 kişiye denk geliyor.

 

Türkçe: 2014 eylül atamasında 1772 kadro; 2015 şubat atamasında 910 kadro aldı. 2015 yılı teşvik payı alan bölümlerinden.

2014 verilerine göre 1804 kadro payı varken; 2015 eylül atamasında  1974 kadro aldı. Kadro oranı 0.094 artış gösterdi. Bu artışın 2016 şubat atamasına yansıyacağını düşünmüyoruz. Mevcut kadro payına göre hesapladığımızda ; 30.000 kadro için  1464, 40.000 kadro için 1952 kadroya denk geliyor.

 

Not: En çok kadro verilecek bölümlerin analizi yapılmıştır. 2015 eylül atamasında 500 kadrodan az verilmiş bölümlere yer verilmemiştir.

Eğitimci Araştırmacı Yazar İstatistik Uzmanı Eser KIRIMLI

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

 BU HABER HAKKINDA YAPILAN YORUMLAR

( 51 Yorum )

  • Gökhan ;

    Felsefeye neden kontenjan yok. Felsefe grubu derslerinden sadece felsefe zorunlu diğer sosyoloji , psikoloji ve mantık zorunlu değil. Bu derslerin zorunlu olması bizim açımızdan iyi olacak

    27 Ocak 2016 17:44
  • Tarih ;

    niye her yıl bu kadar din kültürü ingilizce sınıf öğretmen ataması oluyor. ihtiyaç atamalarla azalacağı yerde daha da artıyor. hiçbir anlam veremiyorum. Bu ihtiyacın ne anlamda olduğu bile belli değil

    13 Ocak 2016 19:07
  • Fen Bilgisi ;

    Fen Bilimleri umarım bu doğrultuda olur fazlasına da yok demeyiz ama abartılan bölümler var 50 100 kırpılıp diğer bölümlere eklenebilir

    12 Ocak 2016 20:19
  • Resimci ;

    Resim öğretmenliğine en az 500 kontenjan verilmeli bu mağduriyet giderilmelii

    10 Ocak 2016 11:38
  • Resimci ;

    Resim öğretmenliğine en az 500 kontenjan verilmeli bu mağduriyet giderilmeli

    10 Ocak 2016 11:37
  • Geldim ;

    Fransızca öğretmenliği diye bir bölüm var!

    8 Ocak 2016 18:52
  • Görsel Sanatlar ;

    Görsel Sanatlara en az 1000 kadro verilmeli yılların mağduriyeti ancak böyle gider

    7 Ocak 2016 00:14
  • atanamayan ;

    Tablo hic gercekci rakamlarla yapilmamis. turkcenin almasi gereken en az 2000 dir. Yeniden gozden gecirin lutfen. Saygilar 🇹🇺🇷🇰🇨🇪

    1 Ocak 2016 23:42
  • ayse ;

    Türkçe bütün derslerin anasıdır. O kadar acıkla 1400 vermek bu derse hakarettir.

    1 Ocak 2016 23:41
  • El sanatlari teknolojisi ;

    El sanatlari tek. 300 verilmelidir.artik

    22 Aralık 2015 03:38
  • barış ;

    2016 ŞUBAT AYINDA 40000 ÖĞRT. ATAMASI YAPILMALI. OKUL ÖNCESİ ÖĞRT. 3000 ÖĞRT. ATANMALI…………..

    16 Aralık 2015 11:11
  • güneş ;

    lise matematiğe atama yapılsın lütfen 69’la ilkogretim matematikci ataniyor 82 puanla lise matematikci bekliyor bitsin bu adaletsizlik.

    12 Aralık 2015 18:54
  • barış ;

    2016 şubat ayında 40000 öğrt ataması yapılmalı. okul öncesi 3000 öğrt. atanmalı………….

    10 Aralık 2015 13:16
  • El sanatlari teknolojisi ;

    El sanatlar tek.300kadro istiyor..ne diyelim 300 olsun bizim olsun hak yerini bulsun…

    5 Aralık 2015 23:14
  • kadir mevlam ;

    Neden meslek lisesi öğretmenliklerine kontenjan ayrılmamış ? Pek gerçekci bulmuyorum..

    3 Aralık 2015 16:36
  • barış ;

    2016 şubat ayinda 40000 öğrt. atamasi yapilmali. okul öncesi öğrt. 3000 öğrt atanmali…..

    26 Kasım 2015 11:15
  • Besyocuuu Selen ;

    Bu tahmınleri yapanları Allah’a havale edıyorum bunlar nedır Allah askına yaaaa her önüne gelene formasyon ver 40bin formasyonlu olsun sonra bıze 900alım bıraz vıcdanınızla davranınız beden egıtımıne 3000atama istıyorzzzz yeter artık

    24 Kasım 2015 17:33
  • Karadenzili..Tarihci ;

    Tarihin nerde senin tarihinn yokmu…..mezecimsin sen

    24 Kasım 2015 13:51
  • Realiteye en yakın ;

    Birçok siteden çok daha iyi
    Teşekkürler ,emeğinize sağlık

    23 Kasım 2015 20:57
  • Resimci44 ;

    Ya böyle tahmin olurmu görsel sanatlara hiç vermesinler böyle vereceklerse dalgami geciliyor

    22 Kasım 2015 10:46
  • El sanatlari teknolojisi ;

    El sanatlari tek. 300 kadro ..incitmeyin bizi kirmsyin umutlarimizi ….

    18 Kasım 2015 22:35
  • Lise matematik ;

    Verilen kontenjan olmasi gereken bir kontenjan ama ucretli islerine geliyor insallah Allahim subatta yuzumuze guler bu ucretli sorunu son bulur

    15 Kasım 2015 15:58
  • Lise matematik ;

    Lise matematik en az1500 kontenjan ayrılmalı. Yetkililer sesimizi duysun 80 ve üzeri puan alanlar atanamayacaklarsa ne Zaman atanacaklar.

    15 Kasım 2015 15:42
  • Kimyacı ;

    En az 1000 atama istiyoruz.

    15 Kasım 2015 10:59
  • Ahmet ;

    Sınıf öğretmenlerini öldürdünüz

    14 Kasım 2015 21:42
  • Kimyacı ;

    Hocam teşvik payı dediğiniz nedir acaba açıklayabilirmisiniz.

    11 Kasım 2015 19:32
  • muzik ;

    müzik öğretmenleri en az 500 kontenjan bekliyor.

    11 Kasım 2015 13:15
  • barış ;

    2016 şubat ayında 40000 öğrt atanmalı. okul öncesi öğrt. 3000 atama yapılmalı……..

    10 Kasım 2015 09:41
  • El sanatlari teknolojisi ;

    300olsun artik 2000 3000değil 300 istiyoruz .el insaf artik.

    9 Kasım 2015 22:56
  • Kimyacı ;

    kimyaya 2000 kadro istiyoruz

    9 Kasım 2015 22:29
  • fizikçi ;

    en az 1000 atama olsun

    9 Kasım 2015 18:10
  • MÜZİKKK ! ;

    MÜZİK 30.000 DE EN AZ 600 OLMALI LÜTFEN YA BU KADAR DÜŞÜK OLMAMALI VALLAHİ BEN YÜREKTEN HİSSEDİYORUM O KONTANJAN 638 OLACAK HAYIRLISIYLA …

    7 Kasım 2015 23:22
  • Emine ;

    El saanatlari tek .30 verilmeli ..bencil olmayalim…

    7 Kasım 2015 21:55
  • El sanatlari teknolojisi ;

    Nne bicim analiz .diger bolumler nerde galiba at gozlukleriyle bakiyorsunuz.

    7 Kasım 2015 21:53
  • barış ;

    2016 şubat ayinda 40000 öğrt. atamasi yapilmali. okul öncesi öğrt. 3000 atama yapilmali…………..

    6 Kasım 2015 14:06
  • sınıfa 20.000 atama ;

    Sınıfçı kadroları arttırılmalı,
    Düşük puanla atanan rehberlik bölümüne sınıf öğretmenliğinden alan geçişleri devam etmeli bence

    6 Kasım 2015 00:34
    • PDR ;

      EL İNSAF diyorum. Sınıf öğretmenliğinden bütün alanlara geçirilme yapıldı ve sınıfçılar hiç bilmedikleri alanlarda başarısız oldular. Rehberlik bölümüne mi göz diktiniz şimdi de? Bu ülkede herkes işini yapsa şaşılacak durum oluyor. Siz durun öbür dünyada tüm hak yiyenlerin hesabı sorulacak.

      17 Kasım 2015 21:49
  • vakayı vakvakiye ;

    Tarih yok, din ve sınıf her yerde!

    6 Kasım 2015 00:31
  • rehberlik ;

    Bu sayilar cok sacma en fazla ihtiyac olan rehberlige komik bir rakam girilmis en az 2500 alim yapilir pdr den

    4 Kasım 2015 15:12
  • Psikolojik Danışman ;

    Rehberlik 684 mü ? Hiç vermeseydiniz.. İstatistik harika :))

    4 Kasım 2015 11:38
  • bir git ya ;

    Bu sınıf ıngilizce dikab dan başka bölüm yok mu arkadaş ya vay anasını 30bin de bile 5bin kadro iyiymiş.

    4 Kasım 2015 02:12
  • ali nadir ;

    teknik branşlara atama istiyoruz… din kültürü atamalarından bıktık usandık artık!!!!

    1 Kasım 2015 11:55
  • din kültürü ;

    din kültürüne 20 bin atama istiyoruz, atanamıyoruz; din kültürüne atama akp’ye bugün oy…

    1 Kasım 2015 09:15
  • sınofçı ayla ;

    Müzik gibi gereksiz bir bölüme 438 verilmiş. Bizim gibi sınıfçılara 2829 kadro verilmiş. İnş 10.000 kadro bizim olacak

    31 Ekim 2015 18:53
    • Görsel Sanatlar ;

      Güzel sanatlar eğitimine neden bu denli düşmansınız anlamıs degılım ustelık bır egıtımcısınız.amacınız robot yetıstırmekmı yoksa pozitif bilimlerin yanında güzel sanat egıtımlerıyla yaratıcı dusunen arastıran breylerle bu süreci desteklemek mı bukadar bencil olmanıza sasırıyoruzm ustelık bu yorumu yapanın bır ogretmen olmasıda ayrı bır acıdır.

      2 Kasım 2015 13:29
    • müzik ;

      sen öküzsün. öküzden öğretmen olmaz.

      11 Kasım 2015 13:17
    • muzik ;

      Muzik bolumunu gereksiz goren Senin gibi densizler zaten atanamazz . Sürünnnnn

      17 Kasım 2015 19:19
  • cumali ;

    Din ve sınıf alın, geri kalan herkesi asın

    31 Ekim 2015 18:49
  • Tarih ;

    Tarih bölümünü sınıf öğretmenliğinin alt dalı mı yaptılar acaba, bölüm kapandı da benim mi haberim yok

    31 Ekim 2015 18:47
  • çok mantıklı ;

    Eser kırımlı hocamın yazıları gerçekten süper. Diğer sitelerde de tahmini kontenjanlara baktım. Hepsi sipariş üzerine yapılmış, bazı bölümler kadro sayısını yüksek göstermek için para ödemiş galiba. Burada ise tamamen veriler konuşuyor ve de çok mantıklı. Dağılım adaletli mi diye sorsanız, Değil! Ama yapılan atamalar dikkate alındığında bu sayılara yakın sayılar çıkıyor. Tebrikler, inşallah kaleminizi sizde uç beş kuruşa satmazsınız…

    31 Ekim 2015 18:45
  • lise matematik ;

    lise matematiğe yapılan haksızlık adaletsizlik bitsin artık 30 bin atamada 4 bin atama istiyoruz…

    31 Ekim 2015 11:59